Økte salget med 43% fra tidligere år

Villeroy & Boch arrangerer årlige lagersalg i de nordiske landene. Med en klar strategi for annonsering i digitale kanaler, bidro vi til å øke oppmerksomheten rundt lagersalgene – noe som ga Villeroy & Boch en markant vekst i salgstallene sammenlignet med tidligere år.

Kunde
Villeroy & Boch
Kategori
Offline Konverteringer
Produkt
Rådgivning og Sosiale medier
projeto

Løsning

I samarbeid med kunden analyserte vi behov, budsjett og målgruppe, før vi så på hvilke kanaler som ville gi best effekt.

Valget falt på Facebook og Instagram for å skape oppmerksomhet rundt lagersalget. God tid i forkant av lagersalget startet vi testing av ulike annonser for å se hva som ga best resultater. Basert på disse resultatene la vi strategien for hovedkampanjen. Strategien viste seg å fungere veldig bra noe som har resultert i at den har blitt brukt flere ganger i ettertid. Annonseringen førte til en økning i salget med 40 prosent i Norge og 46 prosent i Sverige sammenlignet med året før!

Relaterte kundecaser

Havnet på Googles førsteside etter kun tre uker!

Les mer

Oppnådde 500 % økning i nedlastning av billetter og 18 % økning i antall besøkende ved hjelp av digital markedsføring

Les mer

Oppnådde 35% økning i konverteringer på nett gjennom digital markedsføring

Les mer

Oppnådde omsetningsvekst på 17% i nettbutikken, sammenlignet med året før

Les mer

Slo alle tidligere salgsrekorder

Les mer

Pallplass i NM i employer branding

Les mer

Vil du vite mer?

FINN OSS

Akersgata 5

RING OSS

21 42 42 80

Jeg bekrefter at jeg har lest og godtatt Solid Media sin personvererklæring
Jeg vil gjerne motta nyhetsbrev

Jeg bekrefter at jeg har lest og godtatt Solid Media sin personvererklæring