Økte salget med 43% fra tidligere år

Villeroy & Boch arrangerer årlige lagersalg i de nordiske landene. Med en klar strategi for annonsering i digitale kanaler, bidro vi til å øke oppmerksomheten rundt lagersalgene – noe som ga Villeroy & Boch en markant vekst i salgstallene sammenlignet med tidligere år.

Kunde
Villeroy & Boch
Kategori
Offline Konverteringer
Produkt
Sosiale medier
projeto

Løsning

I samarbeid med kunden analyserte vi behov, budsjett og målgruppe, før vi så på hvilke kanaler som ville gi best effekt.

Valget falt på Facebook og Instagram for å skape oppmerksomhet rundt lagersalget. God tid i forkant av lagersalget startet vi testing av ulike annonser for å se hva som ga best resultater. Basert på disse resultatene la vi strategien for hovedkampanjen. Strategien viste seg å fungere veldig bra noe som har resultert i at den har blitt brukt flere ganger i ettertid. Annonseringen førte til en økning i salget med 40 prosent i Norge og 46 prosent i Sverige sammenlignet med året før!

Relaterte kundecaser

Lurer du på noe? Ta kontakt med oss!

FINN OSS

Akersgata 5

RING OSS

21 42 42 80

Jeg bekrefter at jeg har lest og godtatt Solid Media sin personvererklæring
Jeg vil gjerne motta nyhetsbrev