Doblet salget av teoriboken “Veien til førerkortet” sammenlignet med året før

ATL er landets største bransjeforbund for trafikkskoler og har avdelinger i hele Norge. De arbeider for god trafikkopplæring og legger til rette for gode og forutsigbare rammevilkår for medlemmene. I forbindelse med salg av “Veien til førerkortet” gjennom teoribok.no, bidro vi med annonseringen for boken. Det resulterte i dobling av salget sammenlignet med  året før.

Kunde
ATL
Kategori
E-commerce
Produkt
Google ads
projeto

Løsning

Etter en gjennomgang av kundens målsetninger og behov, valgte vi å fokusere på søkeannonsering og displayannonsering gjennom Google Ads.

Displayannonseringen skapte oppmerksomhet rundt boken i målgruppen ATL ønsket å nå. Gjennom søkeannonseringen var vi aktivt tilstede der de mulige kjøperne søkte etter boken. Strategien viste seg å fungere svært godt og kampanjen bidro til at ATL doblet salget av teoriboken sammenlignet med året før!

Relaterte prosjekter

Oppnådde 500 % økning i nedlastning av billetter og 18 % økning i antall besøkende ved hjelp av digital markedsføring

LES MER

Oppnådde 35% økning i konverteringer på nett gjennom digital markedsføring

LES MER

Oppnådde omsetningsvekst på 17% i nettbutikken, sammenlignet med året før

LES MER

Lurer du på noe? Ta kontakt med oss!

FINN OSS

Øvre Vollgate 13, 0158 - Oslo

RING OSS

21 42 42 80

Jeg bekrefter at jeg har lest og godtatt Solid Media sin personvererklæring
Jeg vil gjerne motta invitasjoner til arrangementer & seminarer.