Oppnådde omsetningsvekst på 17% i nettbutikken, sammenlignet med året før

Revir er en friluftslivbutikk med både butikk og nettbutikk. De tilbyr klær og utstyr innenfor friluft, samt tilbud av en rekke arrangementer og kultur. Revir ønsket å nå ut til potensielle kunder gjennom digital markedsføring. De hadde begrenset erfaring med digital markedsføring for å oppnå salg, og vi fikk derfor gleden med å bistå de med det.

Kunde
Revir
Kategori
E-commerce
Produkt
Google ads
projeto

Løsning

Vi gjennomførte en workshop for å avdekke hvordan Revir kunne øke salgsvolumet og likevel bevare det gode konseptet sitt.

Vi analyserte flere kanaler og skreddersydde deretter en markedsplan, med mål om å øke omsetningen på nett. Vi fokuserte på SØK og Shopping i første omgang, der vi først kjørte en test på 3 månder for å sjekke responsen. Resultatene fra testperioden ble så bra at kunden ønsket å fortsette med disse kanalene da de så økt volum i salget og høyere lønnsomhet hver måned i en utfordrende tid for retailbransjen. Etter vi startet samarbeidet har omsetningen økt med 17% i nettbutikken, sammenlignet med året før!

Relaterte prosjekter

Oppnådde 500 % økning i nedlastning av billetter og 18 % økning i antall besøkende ved hjelp av digital markedsføring

LES MER

Oppnådde 35% økning i konverteringer på nett gjennom digital markedsføring

LES MER

Slo alle tidligere salgsrekorder

LES MER

Lurer du på noe? Ta kontakt med oss!

FINN OSS

Øvre Vollgate 13, 0158 - Oslo

RING OSS

21 42 42 80

Jeg bekrefter at jeg har lest og godtatt Solid Media sin personvererklæring
Jeg vil gjerne motta invitasjoner til arrangementer & seminarer.