Content-byrå

Content, eller innhold, er det vi mater digitale plattformer med for å gi verdi til besøkende. Content-byrå skaper engasjerende og verdifullt innhold som gir resultater i forretningsverdenen.

Hva er et content-byrå?

Et content-byrå handler i bunn og grunn om content marketing, som er å skape engasjerende og relevant innhold for nåværende og potensielle kunder. Det er en type digitalbyrå som spesialiserer seg på innhold og tilbyr dette som tjenester for små og større bedrifter i alle slags bransjer. Gjennom innhold (eller content) viser vi til kunden at vi er her og de vil forhåpentligvis oppfatte det vi prøver å si med innholdet. 

Hva gjør et content-byrå?

En stor del av jobben med innholdsproduksjon er ikke bare å bli godt kjent med bedriften som content-byrået jobber sammen med – det er faktisk nesten enda viktigere å bli kjent med kundene til denne bedriften, som skal “motta” innholdet. Det er jo tross alt de vi vil ha oppmerksomheten til, er det ikke? Content byråer bruker ulike strategier og metoder for å skape innhold som til syvende og sist skal gi nytteverdi til mottakeren.

Der noen content byrå har basert seg på utvalgte tjenester og spisskompetanse, velger andre content-byrå å tilby innholdsproduksjon over et bredt spekter. Istedenfor å kun produsere innhold til sosiale medier, vil de som jobber bredere tilby innholdsproduksjon for alt fra sosiale medier, annonsebannere, grafisk design og tekstproduksjon, for eksempel. Her er det ingenting som er rett eller feil – det kommer helt an på hva slags content byrå det er og hvilken kompetanse de ønsker å trekke frem.