Konvertering
Konverteringer er hjertet av salg og markedsføring, og her skal vi fortelle deg hva det går ut på.
Hva er konvertering?
En konvertering er enkelt forklart en ønsket handling en potensiell kunde gjør. Det kan være en knapp som trykkes på, et skjema som fylles ut eller et kjøp som gjennomføres. Konverteringer spores og oppstår ofte som en respons på markedsføringen kunden eksponeres for.
Eksempler på konverteringer i kundereisens stadier
Konverteringer har forskjellige formål og forekommer gjennom hele kundereisen, fra det tidspunktet kunden oppdager bedriften, og til de har blitt en lojal kunde. Her er eksempler på konverteringen i kundereisens fire stadier:
- Tiltrekke: klikke seg inn på landingssiden, trykke på en CTA
- Konvertere: Melde seg inn i et nyhetsbrev, eller laste ned en guide
- Salg: Fullføre et kjøp
- Begeistre: Gi tilbakemeldinger eller anmeldelser
For mer info om en markedsstrategi med konverteringer i fokus, les inbound marketing guiden vår her: