Top of mind
Når du hører ordet “markedsføringsbyrå”, hva tenker du på først da? Om svaret er Solid Media betyr dette at det er vi som er “top of mind” for deg.
Hva er top of mind?
Top of mind er det som dukker opp først i tankene dine, som ligger øverst i bevisstheten din når et behov oppstår. En topplasseringen i kundens tanker. Alle merkevarer ønsker å være top of mind når noen har et behov eller tenker på et produkt eller bransje.
Hvordan bli top of mind?
For å bli top of mind må du etablere en sterk posisjonering i markedet, hvor forbrukere velger produktet ditt på grunn av en umiddelbar forbindelse med merkevaren og behovet. Dette skaper et stort konkurransefortrinn. Det å bygge en sterk top of mind posisjonering krever kontinuerlig strategiarbeid og eksponering gjennom markedsføring. En datadreven måte å gjøre dette på er ved å prioritere SEO og SEM for å synliggjøre seg i Google Søk. Andre taktikker er å holde seg oppdatert på trender og behov i markedet, for så å tilpasse kommunikasjon og produktutvikling etter kunders preferanser.
Det er i tillegg viktig å skille seg ut fra konkurrentene, prioritere relasjonsbygging og unike kundeopplevelser. Ved å prioritere disse taktikkene vil du jobbe mot å få topplasseringen i kundens tanker.
For mer info om hvordan bli top of mind, les inbound marketing guiden her: