Kalde leads
Kalde leads er potensielle kunder som ikke har vist interesse eller vært i kontakt med bedriften din.
Hva er kalde leads?
Kalde leads er potensielle kunder som enda ikke har vist noen form for interesse for produktene eller tjenestene dine. Det krever dermed at salgs- og markedsavdelingen informerer om produktene på en mer varsom og respektfull måte enn til varme leads. Det å konvertere kalde leads til kunder er mer kostbart, men ved hjelp av gode strategier vil bedriften klare å skape interesse, og konvertere dem til lojale kunder.
Hvordan varme opp kalde leads?
Her er en enkel liste over tiltak for å varme opp kalde leads:
- Tilpasse budskap og tilnærming etter leadsenes behov
- Ha en positiv innstilling og genuin interesse for å bygge relasjon
- Lage kvalitetsinnhold gjennom SEO og SEM som målretter seg mot leadsene
Når interesse er vist, bruk Hubspot til å drive lead nurtering, og dermed effektiviseres arbeidet med relasjonsbyggingen.
For mer info om hvordan varme opp leads, les inbound marketing guiden vår her: