Bannerannonsering

Med bannerannonsering vil du fange målgruppens oppmerksomhet når de surfer på nett. Vi hjelper deg med merkevarebyggende bannerannonsering gjennom Google Display ads slik at din bedrift treffer ønsket målgruppe der de er.

Hvorfor skal din bedrift velge bannerannonsering?

Med bannerannonsering i display ads når du ut til en ny og større kundegruppe ved bruk av Googles displaynettverk. Ved å vise annonsene dine på displaynettverket til Google kan du nå ut til over to millioner nettsteder over hele verden.


Displayannonsering er effektivt for å øke trafikk og skape engasjement rundt nettsiden din. Alle våre spesialister er sertifiserte i Google Display ads, og jobber for å skape målbare resultater for B2B og B2C bedrifter i mange ulike bransjer.

Hva er Google Display ads?

Google Display ads er visuelle bannerannonser med tekst, bilde eller korte videosnutter som presenteres rundt omkring på nettsider som ligger i Googles displaynettverk. Det vil si at Google har en samling (en rimelig stor samling på over 2,9 millioner nettsider) som viser bannerannonser produsert med Google Display. Navnet på Googles displaynettverk heter Adsense, og andre tilbydere har egne nettverk med andre sider.

Gjennom Adsense kjøper du annonseplass på sidene hvor Google eier annonseplasser. Når du annonserer på Google vil annonsene dine vises på disse sidene, basert på hvor du treffer en relevant målgruppe. Du kan også velge å inkludere eller ekskludere annonsene dine på spesifikke sider.

Hvordan vi jobber med Google Display annonsering:

  • Nå kunden utenfor “kjøpsmodus”

    Der hvor andre typer annonsering og markedsføring er effektive for å treffe kunden når de er på aktiv leting etter en tjeneste eller et produkt, vil bannerannonsering være gunstig for å nå potensielle kunder før de er ordentlig i gang med kjøpsprosessen. Det blir derfor ofte brukt for å skape merkevarebevissthet.

  • Tilpasset målgruppe

    I likhet med andre former for betalt annonsering vil du kunne konkretisere målgruppen du retter deg mot med Google Display ads. Det er en fordel man blant annet ikke har med organisk søkemotoroptimalisering. Med bannerannonsering kan du kartlegge hva som definerer dine potensielle kunder, og sette bestemte ønskede målgrupper for annonsene dine. Da vil Google vise annonsen på sider som er knyttet til målgruppens interesser. Man kan for eksempel definere målgruppens alder, kjønn, lokasjon og interesser. Slik finner Google de mest relevante sidene å vise annonsene på.

  • Remarketing

    Displayannonser er veldig effektive som en form for remarketing. Det innebærer at du retter annonsene mot brukere som har vært inne på nettsiden din tidligere. Ofte legger folk igjen varer i handlekurven, men fullfører ikke kjøpet. Ved å bruke Displayannonser kan du eksponere brukeren for produktet på nytt. Slik kan du sikre deg at usikre potensielle kunder fullfører kjøpet!

  • Nøyaktig måling av resultater

    Med ulike Google-verktøy kan du svært nøyaktig se hvordan annonsene dine gjør det. Du kan blant annet se hvor annonsene vises, hvilke du har best inntjening på og hvor du betaler minst for å annonsere. Slik kan du enkelt holde styr på hvordan annonsene bidrar med å oppnå målene for markedsføringen. Ved å følge med underveis kan du også justere annonsene slik at de treffer ønsket målgruppe bedre.

  • Full kontroll på budsjettet

    Basert på målingene kan du til en hver tid justere budsjettene for annonseringen. I Google Ads sine budsimulatorer kan du også endre på hvor mye du vil by for å annonsere på ulike sider. Med disse mulighetene vil du alltid kunne holde deg innenfor budsjettet, og har full kontroll på hvor mye du bruker på markedsføringen.

  • Vi er Google Partner

    Vi er sertifisert Google Partner, som betyr at vi er spesialister på alle kategoriene innenfor Google Ads. For deg som kunde av oss betyr det at vi opprettholder et høyt nivå på annonseringen, oppfølgingen vi gir og prosessene vi bruker.

Vil du vite mer?

Ta kontakt for en uforpliktende prat og hør hvordan vi kan hjelpe deg med bannerannonsering!

Prinsensgate 22, 0157 Oslo