SEO-Analyse

Har du oversikt over hva målgruppen din søker etter eller hvilke sider på nettsiden din som får flest klikk i søkemotoren? Hvis svaret er nei, kan en SEO-analyse være nyttig for deg.

Hva er en SEO-analyse og hvorfor er det viktig?

En SEO-analyse kartlegger både en nettsides nåværende organiske synlighet og identifiserer potensiale og muligheter for god vekst i organisk synlighet. Det er også vanlig å gjøre en teknisk gjennomgang av nettsidens oppbygging og hva som faktisk er relevant trafikk og søkeinteresse for din bedrift.

Det er lite hensiktsmessig å jobbe med SEO med mindre det har blitt gjort en grundig analyse av nettsiden i bunn. Gjennom en SEO-analyse kartlegges alle muligheter på nettsiden, samtidig som faktorer som er med på å begrense organisk synlighet blir identifisert. Denne innsikten er vesentlig for å ta de rette strategiske valgene videre. Du kan se på SEO-analysen som selve fundamentet for strategien som legges og for de tiltakene som burde prioriteres fremover.

Dette får du med en god SEO-analyse

Du kan se på SEO-analysen som selve fundamentet for strategien som legges og for de tiltakene som burde prioriteres fremover. Med analysen som grunnmur har du både god oversikt over hvordan nettsiden din presterer i dag, hvilket potensiale du har for å få synlighet i det organiske søket, og ikke minst hva markedet faktisk interesserer seg for. Dette er innsikt konkurrentene dine ikke nødvendigvis har. Med en god SEO-analyse i bunn vil du kunne stikke deg ut fra resten av bransjen. La oss hjelpe deg med å komme dit!

Hvordan jobber vi med SEO-analyse?

Gjennom en SEO-analyse ser vi på nettsiden til bedriften som helhet, og analyserer en rekke faktorer steg for steg. For at vi skal kunne kartlegge SEO-potensialet til din bedrift, er det viktig at det er en form for etterspørsel etter produktene/tjenestene deres, for at vi skal kunne jobbe med det. Med bakgrunn i data fra analysen, kommer vi så med anbefalinger til hvilke tiltak som burde utføres.

Alt dette ser vi i lys av bedriftens overordnede målsetning og KPIer. Her har vi inkludert samtlige temaer som er inkludert i våre SEO-analyser.
  • Nåværende organisk synlighet
  • Innhold på siden
  • Antall indekserte sider
  • Volum av trafikk inn til nettsiden
  • Domeneautoritet
  • Internkonkurrerende sider
  • Relevante søkeord og søkefraser
  • Organisk konkurranse
  • Sidens brukervennlighet
  • Sidestruktur
  • Hastighet på siden
  • Teknisk oppsett (robots.txt, sitemap.xml m.m.)

Ønsker du en SEO-analyse for din bedrift?

Vi har lang erfaring med omfattende og grundige SEO-analyser for bedrifter i en rekke bransjer. Vi tar gjerne en uforpliktende prat om ditt potensiale for organisk vekst og hvordan vi sammen kan skape gode resultater for din bedrift.

Prinsensgate 22, 0157 Oslo