Doblet antall henvendelser på nettsiden etter digital annonsering
Advokatfirmaet Robertsen tok kontakt da de ønsket økt tilstedeværelse på undersiden www.personskadesiden.no gjennom digital annonsering. De ønsket også å øke antall henvendelser fra potensielle kunder på www.robertsen.no. Siden oppstart av samarbeidet har antall henvendelser mer enn doblet seg!
Utfordringen
Advokatfirmaet Robertsen har lang erfaring med å bistå privatklienter og næringsdrivende. Siden 1987 har de jobbet og spesialisert seg på erstatningsrett og forsikringsrett. Advokatfirmaet Robertsen tok først kontakt med oss da de ønsket å øke tilstedeværelsen på undersiden deres www.personskadesiden.no gjennom digital annonsering.
Resultatet
Siden oppstarten av samarbeidet har antall henvendelser mer en doblet seg! Dette er et resultat av fokuset på firmaet som en helhet og deres tjenester i søkeannonseringen. Dette skyldes også et godt samarbeid. Fokuset på tjenestene deres i annonseringen har vært effektive på begge punkter. Med annonser direkte rettet mot forsikringsrett, har trafikken inn på nettstedet fra søkeannonsene økt med 166%!
x2
Antall henvendelser
166%
Trafikk
Løsningen
Solid Media har vært med helt i begynnelsen av Advokatfirmaet Robertsens annonsering. Vi har bistått med å sette opp sporingen på siden for å følge med på resultatene av markedsføringen, og vi har satt opp søkeannonser basert på deres mål. Søkeannonsene vi satt opp har vært rettet mot forsikringsrett og erstatningsrett. Dette var et strategisk valg for å være synlig for brukere som aktivt søker etter disse temaene. Vi har også justert budsjetter løpende, og et økt trykk på annonsene har ført til økning i engasjement!
Kundecaser
Hvis du likte denne vil du elske disse
We Norwegians
Med mål om å få ned CPA (kost per konvertering) og å gjøre markedsføringen på nett lønnsom, tok We Norwegians kontakt med oss. Gjennom strategisk arbeid med Google Ads og RDA (responsive bannerannonsering) resulterte samarbeidet i større lønnsomhet og redusert kost per konvertering.
Norges Trafikkskoleforbund
Med mål om å øke salget av boken “Veien til førerkortet” gjennom www.teoribok.no, tok NTSF kontakt med oss. Gjennom strategisk annonsering, resulterte samarbeidet i en dobling av salget sammenlignet med året før!