300 kvalifiserte jobbsøknader mottatt - 29 ansatt
Med et mål om å tiltrekke seg de beste talentene innen programmering og IT til stillingene “Digital summerjobs”, bisto vi DNV med å utvikle og designe annonser som snakket direkte til målgruppen. Strategien fungerte godt, og resulterte i 300 relevante søknader og ansettelse av hele 29 personer!
Utfordring
DNV (tidligere DNV GL) er et globalt selskap innen kvalitetssikring og risikohåndtering, som opererer i mer enn 100 land. DNV kom til oss da de ønsket å skaffe gode kandidater til stillingene “Digital summerjobs”, men synes det var utfordrende å nå ut til en svært attraktiv målgruppe i arbeidsmarkedet.
Resultatet
Resultatet av samarbeidet ble utvikling og design av stillingsannonser som snakket direkte til målgruppen, og ble spredt på relevante plattformer. Dette bidro til at DNV mottok i overkant av 300 relevante søknader, der de fleste kandidatene var godt kvalifiserte til stillingen. Blant disse endte DNV opp med å ansette 29 personer!
300
relevante søknader
29
nyansettelser
Hva vi gjorde/løsning
For at DNV skulle skille seg ut fra konkurrerende aktører, måtte vi legge en grundig strategi for å oppnå større oppmerksomhet, kjennskap og interesse blant kandidatene de ønsket å nå. Dette bidro vi med gjennom å designe annonser som snakket direkte til programmerere og IT-spesialister, ved å bruke kodespråk. Deretter spredte vi annonsene gjennom Facebook, Google Display og Google SØK. Denne strategien viste seg å fungere veldig godt.
Vi har bistått DNV med digital annonsering for både “Employer branding” og stillingsannonsering, som har resultert i to medaljer i NM!
Vi har bistått DNV med digital annonsering for både “Employer branding” og stillingsannonsering, som har resultert i to medaljer i NM!
Kundecaser
Hvis du likte denne, komme du til å elske disse
We Norwegians
Med mål om å få ned CPA (kost per konvertering) og å gjøre markedsføringen på nett lønnsom, tok We Norwegians kontakt med oss. Gjennom strategisk arbeid med Google Ads og RDA (responsive bannerannonsering) resulterte samarbeidet i større lønnsomhet og redusert kost per konvertering.
Advokatfirmaet Robertsen
Advokatfirmaet Robertsen tok kontakt da de ønsket økt tilstedeværelse på undersiden www.personskadesiden.no gjennom digital annonsering. De ønsket også å øke antall henvendelser fra potensielle kunder på www.robertsen.no. Siden oppstart av samarbeidet har antall henvendelser mer enn doblet seg!