88% flere henvendelser ila ett år!

For å nå ut til flere aktører benyttet Norsk bedriftsmegling seg av digital annonsering. Gjennom strategisk arbeid med søkeannonser har antall henvendelser økt med 88% i løpet av ett år.

Hva som skulle gjøres

Utgangspunktet

Norsk Bedriftsmegling (NBM) er et rådgivningsselskap som bistår private og profesjonelle aktører med kjøp og salg av virksomheter og bedrifter. Med sin forretningsforståelse og økonomiske kunnskap bistår de i en mengde transaksjoner i SMB-markedet.

Bakgrunnen for vårt samarbeid med Norsk Bedriftsmegling var at de ønsket å nå ut til et større antall aktører som ønsket å selge bedriften sin.

Etter et langt og godt samarbeid over tid, så de også et økende behov for å rette markedsføringen også mot oppkjøp av virksomheter som de hadde på siden sin.
Dette fikk vi til

Resultater

I løpet av samarbeidet har vi klart å møte målene de satte seg i løpet av perioden. Vi har også lykkes med å justere målsetningene over tid for å møte deres faktiske behov. Vår målrettede annonsering har blant annet før til:

+88%
Antall henvendelser ila 1 år
+217%
Antall besøkende inn fra annonsene
28
Interessenter for oppkjøp av bedrift etter justering av annonsene

Vi har et godt samarbeid med Solid Media, og har hatt det i flere år. Oppfølgingen er god, og vi er fornøyd med resultatene vi har oppnådd sammen.

Odd Erik Skippervold
Partner

Løsningen

For å løse den opprinnelige utfordringen til Norsk bedriftsmegling jobbet vi med Google søk. Søkeannonsene ble satt opp med fokus på å tiltrekke seg potensielle kunder som aktivt lette etter muligheter for å selge bedriften sin. Vi annonserte både knyttet til kjøp og salg av bedrifter, men ble enige om at det viktigste målet var å trekke kunder som ville selge. Det ble gjort grundige søkeordsanalyser for å forsikre oss om at NBM var synlige på relevante søkeord. Dette har vært veldig vellykket, og de har opplevd mer trafikk, mange nye kunder og økt interesse blant målgruppen som ønsket å selge bedrift.

Dette har som sagt vært et godt samarbeid over flere år. Da Norsk bedriftsmegling gjorde store endringer på nettsiden sin i 2021 gjorde vi også store endringer på oppsettet av annonsene våre. Vi satte opp kampanjer og annonser som gjenspeilet det nye innholdet på siden deres, og gjorde nye analyser.

Over tid ble målene justert, etter hvert som behovene til NBM endret seg. De opprinnelige annonsene skapte såpass mye interesse at de så behov for å rette fokus mot personer som ville kjøpe bedrift. Med en økning av annonsebudsjettet i en tremåneders periode fikk de 28 henvendelser med ønske om kjøp av bedrifter!
  • For det første er det gunstig at annonsene var tilpasset den oppdaterte nettsiden sånn at vi utnyttet annonsenes fulle potensiale.
  • For det andre er digital annonsering et felt i stadig endring, og vi oppdaterte annonsekontoen slik at den fulgte best practice for annonsering. At algoritmen mates med oppdatert informasjon fører til bedre CTR og mer relevante henvendelser.
  • For det tredje er det viktig at målet med markedsføringen er tilpasset bedriftens behov og justeres deretter.
Kundecaser

Hvis du likte denne vil du elske disse