47% økning av salget i nettbutikken med annonsering

I løpet av et godt samarbeid med Riccovero har vi jobbet med flere typer annonser for å øke salget i nettbutikken, og å øke merkevarekjennskap. Med målrettet annonsering har markedsføringen blitt mer lønnsom!

Hva som skulle gjøres

Utfordringen

Riccovero er et veletablert norsk klesmerke fra 1986 som har fokus på kvalitet, passform og innovativt design som inspirerer til en personlig stil. Familiebedriften startet som en skredderpraksis i 1936, og skredderarven er et viktig fokus de har med seg i den moderne klesproduksjonen.

Vi har samarbeidet godt med Riccovero i flere år. De ønsket i utgangspunktet å øke synligheten på nett og økt omsetning i nettbutikken sin. Dessuten ville de ha hjelp til å gå gjennom sitt tekniske oppsett av Pixel og sporinger på Facebook. Over tid har vi jobbet strategisk for å nå målene deres.
Dette fikk vi til

Resultater

Gjennom det målrettede arbeidet vi har gjort med produktfeeden deres og annonsering gjennom Smart Shopping og Responsive Display Ads har vi skapt gode resultater og mer lønnsom markedsføring! Annonseringen for nettbutikken har blant annet bidratt til disse resultatene:

+47%
Salg på ett år
+109%
Antall økter på siden
+41%
Antall transaksjoner

Vi er utrolig fornøyde i vårt samarbeid med Solid Media, der de har gitt oss tett oppfølging hele veien. Gjennom dette samarbeidet har vi oppnådd gode resultater og økt lønnsomhet. Kundeservicen er fantastisk, og hjelpen kommer raskt om vi skulle trenger noe. De jobber målrettet og strategisk, alltid med våre ønsker i fokus. Vi føler oss trygg i dette samarbeidet og kan varmt anbefale Solid Media videre.

Eirin I. Kvamme
Webansvarlig

Løsningen

Det første tiltaket vi jobbet med da vi begynte samarbeidet med Riccovero var å optimere produktfeeden deres. Vi kjørte feeden gjennom Products Up, et Feed Management system, og jobbet med å utvikle en god produktfeed til bruk i Shopping-annonsene.

Vi har kjørt Shopping-annonser for å være synlig i Google Shopping, i søkeresultatet og generelt på nett. I tillegg har vi jobbet med å lage gode søkeannonser, både knyttet til produktene Riccovero selger og merkevaren deres. Ved å lage søkeannonser som treffer godt fungerer det godt som et supplement til Shopping-annonsene. Det er også viktig med branding.

Løpende har vi jobbet med å optimere annonsene vi kjører for kunden. Vi har testet ulike søkeord for å finne ut hvilke som faktisk samsvarer med målgruppen i størst grad. Vi har også justert budsjettene på kampanjene jevnlig, med mål om å gi mest mulig effekt. Informasjonen vi har hentet underveis brukes stadig til å utvikle strategien videre.

I løpet av samarbeidet har vi også supplert med bannerannonser for å skape enda mer merkevarekjennskap gjennom tekst og bilde. Vi har også fulgt utviklingen til Google og erstattet bannerannonsene med Performance Max-kampanjer da det ble lansert.

Etter lang tid med godt samarbeid har Riccovero bestemt seg for å øke budsjettene, slik at vi kan utvide samarbeidet og innsatsen ytterligere!