Doblet antall besøk i nettbutikken og 137% økning i salget

Gjennom godt samarbeid med Sports Måløy har vi jobbet målrettet med Shopping-annonser og merkevarebygging. Det har ført til økt synlighet og 137% økning i salget i nettbutikken

Hva som skulle gjøres

Utfordringen

Sports Måløy er en sportsbutikk med et bredt utvalg av sportstøy og sportsutstyr til aktiviteter hele året. Etter at sportsbutikken åpnet i 2004 har de vokst mye, og har utviklet både den fysiske butikken på Måløy og en etablert nettbutikk. Gjennom nettbutikken leverer de raskt varer til hele landet.

Da vi startet samarbeidet med Sports Måløy ønsket de å skaffe flere kunder til nettbutikken og å øke salget. De hadde også noen utfordringer med visninger av Shoppingannonsene sine. Derfor jobbet vi målrettet med digital annonsering over tid, og har oppnådd gode resultater i løpet av samarbeidet!
Dette fikk vi til

Resultater

Etter å ha optimert annonser i Google Smart Shopping, utformet gode søkeannonser som skapte synlighet på merkevaren og justert arbeidet for å maksimere effekten av markedsføringen har vi sett gode resultater. Vi har sett betydningsfulle økninger både i trafikk via annonsene og salg i nettbutikken!

+137%
Omsetning i løpet av ett år
x2
Antall besøk via annonsene
+110%
økning i antall transaksjoner

Gjennom samarbeidet med Solid Media har vi økt salget på nettbutikken for hver måned. Dette har vi klart med å optimalisere annonsene ut ifra detaljert historikk og analyse. Månedlige digitale kundemøter med deres dyktige rådgivere har vært helt avgjørende for å få dette til. De ser mulighetene på en helt annen måte enn det vi selv gjør. Jeg kan på sterkeste anbefale et samarbeid med Solid Media.

Andreas Frantzen
Daglig leder

Løsningen

I begynnelsen av samarbeidet jobbet vi med å forbedre produktfeeden som brukes i Shoppingannoner. Det var utfordringer med å få korrekte produkter til å vises i annonsene, noe som var nødvendig for å kunne spisse markedsføringen. For å løse problemet brukte vi optimaliseringsprogrammet Channable. Det sikret at relevante produkter var synlig gjennom Google Shopping, noe som har økt antall salg og trafikk fra Shoppingannonsene.

I tillegg til Google Shopping jobbet vi med merkevarebygging gjennom søkeannonser. De bruker vi aktivt for å teste ulike søkeord og budsjetter, som gir oss innsikt vi bruker i den overordnede strategien. Det skaper også større synlighet i Google søket.

Når vi jobber med kunder over tid er det viktig for oss å holde oss oppdatert på endringer både i deres bransje, og i markedsføringen. Det gjør at vi alltid kan levere best mulige tjenester! I perioden med arbeid for Sports Måløy har vi også oppdatert kampanjene. Ettersom kampanjetypen Performance Max har blitt lansert har vi kjørt annonsering for produktene deres gjennom den kampanjetypen. Ved å legge til godt bilde- og tekstmateriale gir det Sports Måløy god synlighet i hele Google-nettverket. Det har vi sett effekten av på antall visninger av annonsene!
Kundecaser

Om du likte denne vil du elske disse