Full restaurant måned etter måned med digital annonsering

Med mål om å få flere bookinger, spesielt i rolige perioder, har vi jobbet strategisk med annonsering for Den Glade Gris. Annonsering på Google Søk og Display har ført til 2931 bookede bord gjennom fire annonsekampanjer.

Hva som skulle gjøres

Utfordringen

Den Glade Gris er en godt etablert restaurant i Oslo sentrum. De spesialiserer seg på retter laget av svin, men tilbyr også flere andre retter. Konseptet deres er å servere god norsk mat, presentert på en rustikk og uhøytidelig måte. Vi har samarbeidet med restauranten i et drøyt år, og målet med samarbeidet var å få flere bookinger. Spesielt ønsket de flere kunder i de roligere månedene. For å øke antall bestillinger på nett har vi jobbet strategisk med annonser både på Google søk og Facebook.
Dette fikk vi til

Resultater

I løpet av samarbeidet har annonseringen vært svært effektiv og fører til mange bookede bord hver måned. I visse perioder har de også hatt full restaurant! De ser at flere av de som booker bord ikke har kjennskap til Den Glade Gris fra før av, og at det er flere turister og engelskspråklige som bestiller bord på nett.

2983
Bookede bord gjennom fire annonsekampanjer
30%
Økning i bookede bord fra første mnd med samarbeid til nå
62219
Besøk på nettsiden fra annonsene

Samarbeidet med Solid Media har bidratt til konkrete toppresultater. Vi har per i dag med flere bookede bord, høyere omsetning og ikke minst gjensalg. Vi har fokus på det vi er gode på; mat, drikke og kundeservice, men skjønte ikke viktigheten av digital markedsføring før vi startet samarbeidet med Solid Media. Effekten har vært enorm for oss. Vi anbefaler Solid Media på det sterkeste til andre bedrifter der ute.

Carmen Neyrinck
Driftssjef/Ass. Daglig leder

Løsningen

For å øke antall bookinger har vi i samarbeid med kunden jobbet med både søkeannonser på Google og bannerannonser på nett og på Facebook. Det tematiske fokuset i annonsene er at de er spesialiserte på retter av svin, og tilbereder kjøttet med slowcooking-metoden over flere dager.

Det er søkeannonsene som har prestert aller best. De har vært rettet mot folk som søker etter restauranter i Oslo til både lunsj og middag. Vi har annonsert både på norsk og engelsk for å treffe turister som ikke kjenner til Den Glade Gris fra før av.

I tillegg til dette har vi kjørt bannerannonser løpende for å øke merkevarekjennskapen.
Vi har aktivt informert om hvem Den Glade Gris er, selv om målgruppen for annonsene ikke aktivt er på utkikk etter et sted å spise. Dette gjør vi for å skape en top-of-mind mentalitet slik at Den Glade Gris ligger i hukommelsen neste gang de leter etter en restaurant.

Etter en periode kartla vi at søkeannonsene førte til flest bookinger, og derfor har vi i løpet av samarbeidet fokusert mer på det, samtidig som vi fortsatt har litt bannerannonser for å opprettholde synligheten og merkevarekjennskapen.