Søkemotoroptimalisering - SEO

Vi jobber daglig med tiltak for at bedrifter skal rangere øverst i søkeresultatet på Google. Våre SEO-tjenester innebærer blant annet målrettet innholdsproduksjon, tekniske tiltak og samarbeid for at de skal nå forretningsmålene sine. Google kjører tusenvis av oppdateringer i deres søkemotor årlig, og dette påvirker hvor høyt oppe i søkeresultatet nettsiden til en bedrift havner. Vi tar derfor av oss jobben med å holde oss oppdatert på Googles retningslinjer, slik at du kan bruke tiden på andre ting.

Hvorfor bør din bedrift benytte seg av SEO-tjenester?

Over 80 % av alle kjøp starter med et søk på nett og hovedandelen av denne trafikken ledes inn på det organiske søket. Når forbrukere skal handle produkter, tjenester eller ønsker svar på et spørsmål, starter prosessen oftes med et søk i Google. Bare i Norge utføres det over 50 millioner søk hver dag. Det er derfor helt nødvendig at din nettside er synlig øverst i søkeresultatet, for å ikke gå glipp av potensielle kunder.

Hva er SEO?


SEO kan oppsummeres som ulike metoder og teknikker man benytter for å synliggjøre nettsider på det ubetalte søket. Som navnet tilsier er søkemotoroptimalisering optimalisering av nettsider basert på søkeord.

Les mer om hva SEO er her.

Hvem vi hjelper

Vi leverer SEO-tjenester til både B2B og B2C bedrifter og nettbutikker. Alt fra små lokale, til større globale selskaper.

Hvorfor investere i SEO?

SEO er et langsiktig arbeid som kommer hele nettstedet til gode. Du blir synlig i Google på de riktige og viktige søkefrasene, og de besøkende får mer verdi av å besøke nettstedet ditt. Dette vil føre til mer salg og konverteringer for din bedrift. Trykk på knappen under for å lese mer om hvorfor du bør investere i SEO!
Konkurrentanalyse

Vet du hvem konkurrenten dine er?

Kundereisen starter med et søk i Google. Om nettsiden din ikke er å finne på førstesiden vil kunden velge en av konkurrentene. Derfor er det helt nødvendig å optimalisere nettsiden opp mot kundenes behov og hva de søker etter.

Å vite hvem konkurrentene dine er gir deg verdifull innsikt, og vil bidra til strategiske beslutninger som kan gi stor gevinst. Når du vet hvem konkurrentene dine er, og hva de gjør, får du et fortrinn når du skal legge grunnlag for din SEO-strategi. Du har kanskje oversikt over hovedkonkurrentene, men du kjenner nok ikke til alle konkurrentene og hvilke søkeord de bruker.

Vi tilbyr en uforpliktende konkurrentanalyse om du ønsker å se ditt SEO-potensial.

Kunder vi har levert SEO-tjenester til

Vi har levert SEO for små, mellomstore og større bedrifter innen et bredt spekter av ulike bransjer. Sammen har vi oppnådd gode resultater. Les mer om hvordan vi har jobbet med SEO for kunder i våre kundecaser.

Havnet på Googles førsteside etter kun tre uker!
Anker Renhold
Anker Renhold tok kontakt med oss da de ønsket å øke kundebasen ytterligere ved å bli mer synlig digitalt. De ønsket spesielt å øke trafikken på tjenestesidene rettet mot renhold for bedrifter. Gjennom strukturering og optimering av siden, samt innholdsproduksjon, havnet Anker renhold på førstesiden av Google etter kun tre uker!

Vi er medlem av bransjerådet "Bra søk"

Vi har siden 2020 vært et aktivt medlem av bransjerådet "Bra Søk". Det betyr at vi forplikter oss til å følge retningslinjer for hvordan vi jobber med søkemotormarkedsføring. Dette gjør at du som kunde kan være sikker på at vi leverer arbeid av kvalitet, og innenfor satte retningslinjer for bransjen.

Sjekk ut Bra Søk her.

Ofte stilte spørsmål

Med bruk av SEO blir bedrifter synlig for potensielle kunder som søker etter produkter eller tjenester de tilbyr. SEO-spesialister matcher bedrifter med kundene sine ved hjelp av innsikt gjennom søkeordsanalyser. Dette øker sannsynligheten for salg og konverteringer.

SEO handler om å optimalisere nettsiden i henhold til søkemotorene. Bedrifter, nettbutikker, nyhetssider, blogger og alle som ønsker å komme seg opp og frem på nett anbefales å investere i SEO.

Din bedrift burde investere i SEO for å:
- Bli synlig for kunder som søker etter det du tilbyr.
- Få gratis og relevant trafikk inn på siden.
- Få bedre brukeropplevelse for kundene og økt lønnsomhet.
- Holde deg oppdatert om utviklingen innenfor din bransje.
- Få en konkurransefordel i markedet.

Ønsker du å vite mer om hvorfor akkurat din bedrift bør investere i SEO i årene som kommer kan du lese mer om dette i artikkelen under.

Artikkel - Hvorfor investere i SEO?

SEO er en langsiktig investering som vil lønne seg over tid. Hvor fort du kan forvente å se resultater, vil igjen avhenge av utgangspunktet til den eksisterende nettsiden.

Det viktigste vi gjør er å skape innhold av høy kvalitet, samt optimalisere og tilrettelegge innholdet på nettsiden rundt søkeord. Dette baserer vi på analyser av eksisterende søkeinteresse og vår kundes posisjon i markedet. I tillegg analyserer og justerer vi sidestruktur og teknisk oppbygging på nettstedet.

For å måle resultatene av SEO ser vi på økningen på rangeringen av søkeord og økning i organisk trafikk. Som kunde av oss får du månedlige rapporter som oversiktlig viser resultatene som er oppnådd.

Nei. SEO må tilpasses behovet og utgangspunktet til hver enkel bedrift.

Vil du vite mer?

Kontakt oss for en uforpliktende prat og hør hvordan vi kan hjelpe deg med SEO!

Akersgata 1, 0158 Oslo