Interiørbutikk med nye topprangeringer!

Eske Interiør klatret til topps med høye rangeringer i Google, og endte med en økning på 12% i organisk salg i nettbutikken! Nå konkurrerer de med flere av de mest anerkjente interiørbutikkene på nett.

Hva som skulle gjøres

Utfordringen

Eske er en interiørbutikk som tilbyr et bredt utvalg innen interiørdesign og boliginnredning. De veileder kunder i valg av farger, tapeter, møbler, tekstiler o.l. Eske holder til i Pilestredet Park der de har fysisk butikk i tillegg til nettbutikken, med et team bestående av kompetente interiør- og boligstylister. I butikken er det både utsalg av produkter samt eget showroom, der andre aktører kommer for å se på aktuelle merker.

Eske hadde kommet over Solid Media på et frokostseminar på et tidligere tidspunkt. De tok kontakt med oss der de presiserte at de var på utkikk etter et nytt samarbeid med digital satsing. Et par telefonsamtaler og et oppstartsmøte senere var vi allerede i gang: Eske skulle satse på både tjenester innen e-commerce og SEO levert av Solid Media.
Dette fikk vi til

Resultater

Helt siden starten av samarbeidet i august har Eske bare hatt positiv økning i organisk trafikk. Merkesidene har fått høyere rangeringer etter optimaliseringen, der flere sider har oppnådd topp 10 rangeringer i Google. Resultatet til Eske viser at noen få endringer kombinert med en solid strategi kan skape ganske stor verdi!

Økt salg
12% økning av organisk salg sammenlignet med fjoråret!

Vi fant tonen med Solid media fra første start. De var profesjonelle, engasjerte og har levert over våre forventinger.

Gudrun Røste
Daglig leder

Løsningen

I løpet av samarbeidet har vi satt i gang ulike tiltak på tvers av våre inhouse fagområder. Solid Media har iverksatt relevante kampanjer for nettbutikken; Blant annet oppsett av shopping annonser der vi har økt synligheten på flere digitale kanaler. Det har også vært et stort fokus på å optimalisere nettbutikken for relevante søkefraser, i tillegg til å opprette flere underkategorier.

Vi så et stort potensial med tanke på både navigering og brukersentrert innhold. Basert på en søkeordsanalyse, gjorde vi funn på spesifikke merker og produkt i samme søkefrase. Vi jobbet derfor med å få inn relevante kategoritekster - fra korte utdrag til lengre, informative tekster - på de ulike merkesidene med mye søk og etterspørsel. I tillegg optimerte vi også metatitler, blant annet på forsiden hvor vi tildelte søkeordet “interiørbutikk” for å skape et bedre konkurransefortrinn. Basert på disse tiltakene ønsket vi å øke relevansen og trafikk inn til sidene - noe vi har fått til!

"Samarbeidet med Eske Interiør har vært veldig bra, og på kort tid har vi oppnådd gode resultater. Nå konkurrerer de organisk på linje med flere anerkjente interiørnettbutikker. Vi ser frem til å fortsette å skape solid suksess sammen!"
- SEO-tekniker, Kaja Fredriksen