Kundecase

Falck med nye topplasseringer og solid vekst i konverteringer

Falck er en stor leverandør av helsetjenester og arbeidsmarkedstjenester – men siden Falck tidligere drev med veihjelp, er det sterke assosiasjoner som måtte endres. Vi fikk i oppgave å hjelpe dem med å øke sin digitale synlighet innen bedriftshelsetjenester.

Tjenester levert:

Digital strategi
Søkemotoroptimalisering
Annonsering

Falck tilbyr landsdekkende tjenester innen bedriftshelsetjenester, spesialisthelsetjenester, arbeidsmarkedstjenester, samt helsetjenester til forsikringsselskaper. Målet er å styrke arbeidsevne, mestring og livskvalitet for kundene.

Utfordringen

Hvordan gå fra veihjelp til helse- og arbeidsmarkedstjenester?

Falck opplevde at de manglet organisk synlighet på sine nye tjenester. De ønsket en digital strategi som kunne fremme deres nye satsningsområder og øke konverteringer til bedriftshelsetjenester.

Assosiasjoner til veihjelp

Mange forbinder fortsatt Falck med bilberging, noe som skaper en barriere for å etablere dem som en aktør innen helse- og arbeidsmarkedstjenester.

Synlighet på nye tjenester

Etter omleggingen hadde Falck lav organisk synlighet og få relevante søketreff for bedriftshelsetjenester og relaterte områder.

Målrettet strategi for konverteringer

Falck trengte en digital tilnærming som både bygget posisjon og genererte faktiske leads og kundehenvendelser.

Resultatene

Betydelige resultater med både organisk og betalt søk

Gjennom en kombinasjon av SEO-arbeid og målrettede annonser har Falck oppnådd betydelige resultater.

Førsteplass: Bedriftshelsetjeneste Oslo

I løpet av 10 måneder fikk vi Falck topp 10 i Google på rundt 50 relevante søk, inkludert 1. plass på: Bedriftshelsetjeneste Oslo.

17 topprangeringer for lokale søk

Det ble tidlig etablert at lokale tjenestesøk ville være viktig. Vi fikk Falck 17 topp fem rangeringer på: Bedriftshelsetjeneste + sted.

122% mer organisk trafikk

I perioden kunne vi måle en 122% økning i all organisk trafikk basert på arbeidet som var utført, og mot relevante sider.

1340+ konverteringer fra annonsering

Med målrettede løpende og sesongbaserte kampanjer på Google og Bing genererte vi over 1340+ konverteringer.

Løsningen

Hvordan klarte vi det?

Søkeordsanalyse og lokale landingssider

Vi startet med en søkeordsanalyse for å identifisere hvilke undertjenester innen bedriftshelsetjenester Falck burde fokusere på.

Deretter bygde vi ut tekstinnholdet for å gjøre nettsiden mer informativ og relevant for brukerne. Vi laget også spesifikke lokasjonssider for ulike regioner, noe som bidro til å forbedre den lokale synligheten i Google.

Prioriteringer og kanalmiks for fokus på konverteringer

For annonseringen utviklet vi en strategi som ekskluderte søk relatert til bilberging og fokuserte på de mest relevante søkeordene for Falcks nye tjenester.

Vi satte opp kampanjer med ulike prioritetsnivåer og lanserte en Performance Max-kampanje som kombinerte søk og display-annonser for å nå et bredt publikum. Ved å inkludere Bing og Meta i kanalmiksen, kunne vi også optimalisere synligheten og maksimere antall konverteringer.

Er du vår neste suksesshistorie?

Ta kontakt med vår kommersielle leder, Kamilla på 21 42 42 80, send en mail til kk@solidmedia.no eller bruk kontaktskjemaet.

Kamilla Krane

Kommersiell leder

21 42 42 80

kk@solidmedia.no