Havnet på Googles førsteside etter kun tre uker!
Anker Renhold tok kontakt med oss da de ønsket å øke kundebasen ytterligere ved å bli mer synlig digitalt. De ønsket spesielt å øke trafikken på tjenestesidene rettet mot renhold for bedrifter. Gjennom strukturering og optimering av siden, samt innholdsproduksjon, havnet Anker renhold på førstesiden av Google etter kun tre uker!
Utfordring
Resultatet
Kun tre uker etter våre første optimeringer ble innført, gikk Anker Renhold fra side syv til side én på Google med søkeordet “renhold”. På ett år har synligheten og lønnsomheten økt enda mer. Bare antall telefonhenvendelser har økt med hele 130%!
Ved å etablere et tydeligere skille mellom privattjenestene og bedriftstjenestene deres, sikret vi at de ulike sidene på nettstedet tydelig kommuniserte den spesifikke sidenes budskap. Dette medførte at antall brukere på siden økte med 20% det siste året. Det har også vært en gjennomsnittlig økning på 31% i hvor mange sider de besøkende er innom på nettstedet per økt. Det vil si at flere finner relevant innhold og blir på nettstedet lenger.
Artiklene vi har hjulpet Anker Renhold å produsere har også skutt opp på topp fem av nettstedets mest besøkte sider. Informasjonsartiklene har hittil resultert i tre rangeringer på Googles førsteside.
Hva vi gjorde/løsning
Etter en analyse av kunders behov og målsetting, satte vi i gang med søkemotoroptimaliseringen. Gjennom ulike grep for å tydeliggjøre deres rolle som renholdsfirma, klatret Anker Renholds nettside fra 7 plass til 1 plass i Googles søkemotor med ordet “renhold”. Vi jobbet også med sidestrukturen ved å lage flere undersider som spesifiserte de ulike typene tjenester de tilbyr.
Gjennom egne sider med godt innhold som spesifiserte de ulike temaene som var relevant for Anker Renhold, gjorde vi bredden av innholdet på siden enda tydeligere for søkemotoren. I tillegg til dette, produserte vi artikler som var optimert for organisk synlighet. Vi fokuserte på generelle artikler som svarte på populære spørsmål knyttet til renhold. Ved å lage innhold som rettet seg tydelig mot hva brukerne søker etter, fikk dermed Anker Renhold flere sider med organisk synlighet.