Oppnådde 35% økning i konverteringer på nett gjennom digital markedsføring

Med mål om øke trafikken til nettstedet og få flere henvendelser i sine kanaler, bisto vi Compass Fairs med både søkemotoroptimalisering og søkeannonsering. Strategien vi satt opp fungerte svært godt, og resulterte i en 35% økning i konverteringer!

Utfordring

Compass Fairs er en erfaren totalleverandør av messearrangementer. De leverer alt av utstyr og tjenester til ulike arrangementer i hele Skandinavia. Med over 25-års erfaring på feltet har de full kontroll på alt fra prosjektering av arrangementer, til utstyret som trengs for å skape et godt inntrykk på scene og stand. Compass Fairs kom til oss da de ønsket økning i trafikk og henvendelser på sine kanaler.

Resultatet

Vi startet opp med en kombinasjon av søkemotoroptimalisering (SEO) og søkeannonsering gjennom Google Ads. Tiltakene vi gjorde innenfor SEO har resultert i en økning i organisk trafikk med hele 36% det siste halvåret, sammenlignet med forrige periode. I kombinasjon med dette har vi brukt søkeannonser for å skape umiddelbar synlighet. Dette har til sammen ført til en økning i konverteringer på 35% det første året med samarbeid!

36%
økt organisk trafikk
35%
økt konvertering

Hva vi gjorde/løsning

En stor del av samarbeidet med Compass Fairs har vært å bistå dem i overgangen til en ny nettside. Grunnen til dette er at nettsiden deres ikke snakket konkret om tjenestene de leverte. Dette gjorde det igjen umulig å øke synligheten på de søkefrasene de ønsket.

Da Compass Fairs lanserte den nye nettsiden, inkluderte dette egne landingssider som omhandlet de ulike typene utstyr de leverte til arrangementer, og de ulike arrangementene de jobber med. Sidene ble også satt opp i en mer forståelig struktur, med kategorisider og ulike undersider tilknyttet disse. Dette resulterte i en mer ryddig nettside, som tydeligere viser hvordan de møter kundene sine behov.
Kundecaser

Hvis du likte denne vil du elske disse