Satset på digital markedsføring - merket markant økning i antall kundehenvendelser og nye oppdrag
Med mål om å bli mer synlig på nett og tiltrekke seg kunder som ikke hadde kjennskap til de fra før, tok Autoteam kontakt med oss. Gjennom Google Display annonsering og annonsering gjennom Google SØK, resulterte samarbeidet i økt antall kundehenvendelser og mange nye oppdrag.
Utfordring
Autoteam har drevet kjøreskole i mer enn 20 år, og har hatt en jevn strøm av fornøyde kunder. Autoteam tok kontakt med oss da de ønsket å bli mer synlig på nett og tiltrekke kunder som ikke hadde kjennskap til de før.
Resultatet
Gjennom strategisk arbeid med Display-annonsering og annonsering i Google Søk, fylte Autoteam opp flere trafikale grunnkurs enn tidligere, og fikk mange nye oppdrag. De måtte til og med ansette en ny kjørelærer for å håndtere alle henvendelsene de fikk!
Hva vi gjorde/løsning
For å skape synlighet begynte vi med Google Display annonsering. Dette ga noe respons, men vi ønsket å øke trafikken enda mer. Derfor satte vi også i gang med Google Søk for å oppnå dette.
Rapportene viste at søk fungerte svært godt. Derfor la vi alt trykket på søkemotorannonsering, som raskt ga enda bedre resultater. Autoteam fylte opp flere trafikale grunnkurs enn tidligere og fikk mange nye oppdrag.
Den viktigste grunnen til at Autoteam har lyktes så godt med annonsering gjennom Google Ads, er den tette dialogen med rådgiver og løpende rapportering underveis. Dette har gitt oss god innsikt i kundens behov, men også viktig kunnskap om målgruppen og markedet. Slik kunne vi følge med på eksterne faktorer og planlegge for naturlige svingninger. Et eksempel på dette er sesongsvingingen i desember, der kjøreskolene har lite aktivitet på grunn av eksamener og tentamener. Vi begrenset derfor annonseringen i julemåneden, og satte i stedet inn kruttet da etterspørselen økte igjen på nyåret.
Rapportene viste at søk fungerte svært godt. Derfor la vi alt trykket på søkemotorannonsering, som raskt ga enda bedre resultater. Autoteam fylte opp flere trafikale grunnkurs enn tidligere og fikk mange nye oppdrag.
Den viktigste grunnen til at Autoteam har lyktes så godt med annonsering gjennom Google Ads, er den tette dialogen med rådgiver og løpende rapportering underveis. Dette har gitt oss god innsikt i kundens behov, men også viktig kunnskap om målgruppen og markedet. Slik kunne vi følge med på eksterne faktorer og planlegge for naturlige svingninger. Et eksempel på dette er sesongsvingingen i desember, der kjøreskolene har lite aktivitet på grunn av eksamener og tentamener. Vi begrenset derfor annonseringen i julemåneden, og satte i stedet inn kruttet da etterspørselen økte igjen på nyåret.
Kundecaser
Hvis du likte denne vil du elske disse
Motek
Motek tok kontakt med oss da de ønsket å øke salget på motek.no, og generelt skape større synlighet og tilstedeværelse på nett. Gjennom samarbeidet har Motek opplevd økning i salg på nett, mer trafikk inn til nettsiden og bredere synlighet blant målgruppen.
We Norwegians
Med mål om å få ned CPA (kost per konvertering) og å gjøre markedsføringen på nett lønnsom, tok We Norwegians kontakt med oss. Gjennom strategisk arbeid med Google Ads og RDA (responsive bannerannonsering) resulterte samarbeidet i større lønnsomhet og redusert kost per konvertering.