Digital annonsering førte til større lønnsomhet og redusert kost per konvertering
Med mål om å få ned CPA (kost per konvertering) og å gjøre markedsføringen på nett lønnsom, tok We Norwegians kontakt med oss. Gjennom strategisk arbeid med Google Ads og RDA (responsive bannerannonsering) resulterte samarbeidet i større lønnsomhet og redusert kost per konvertering.
Utfordring
We Norwegians er et norsk motemerke som designer bærekraftig og etiske produserte klær i ull, og driver nettbutikken wenorwegians.no. We Norwegians tok kontakt med oss da de ville få ned sin CPA, og gjøre markedsføringen på nett mer lønnsom, og vi bidro gledelig med vår kompetanse.
Gjennom strategisk arbeid med blant annet produktfeed, smart shopping og RDA (responsive bannerannonsering) jobbet vi for å skape en enda sterkere tilstedeværelse på nett. Samarbeidet resulterte i at markedsføringen ble mer lønnsom og at CPA ble redusert.
Resultatet
Gjennom strategisk arbeid med blant annet produktfeed, smart shopping og RDA (responsive bannerannonsering) jobbet vi for å skape en enda sterkere tilstedeværelse på nett. Samarbeidet resulterte i at markedsføringen ble mer lønnsom og at CPA ble redusert.
Hva vi gjorde/løsning
Før vi startet med annonseringen hadde vi tett dialog med kundens webbyrå for å sikre god produktfeed, da denne skulle brukes i annonseringen. Deretter satte vi i gang med søk- og shoppingannonsering gjennom Google Ads. Dette for å skape tilstedeværelse i Google sitt søkeresultat når potensielle kunder søkte etter produkter som We Norwegian tilbyr.
Vi brukte mye tid i starten på å teste ulike søkeord og budsjetter, og hadde hele veien en plan for hvordan vi skulle mate algoritmen. På denne måten kunne vi videre fokusere på Smart Shopping, med målsetning om å oppnå lønnsomhet.
Etterhvert utvidet vi markedsføringen gjennom Google Ads til å inneholde RDA (responsive bannerannonsering). Dette ble gjort for å skape en enda sterkere tilstedeværelse på nett, gjennom å benytte merkevarebyggende annonser kombinert av tekst og bilde.
Vi brukte mye tid i starten på å teste ulike søkeord og budsjetter, og hadde hele veien en plan for hvordan vi skulle mate algoritmen. På denne måten kunne vi videre fokusere på Smart Shopping, med målsetning om å oppnå lønnsomhet.
Etterhvert utvidet vi markedsføringen gjennom Google Ads til å inneholde RDA (responsive bannerannonsering). Dette ble gjort for å skape en enda sterkere tilstedeværelse på nett, gjennom å benytte merkevarebyggende annonser kombinert av tekst og bilde.
Kundecaser
Hvis du likte denne kommer du til å elske disse
Motek
Motek tok kontakt med oss da de ønsket å øke salget på motek.no, og generelt skape større synlighet og tilstedeværelse på nett. Gjennom samarbeidet har Motek opplevd økning i salg på nett, mer trafikk inn til nettsiden og bredere synlighet blant målgruppen.
Fjellvann AS
Med mål om å øke antall leads og henvendelser på nettsiden til Fjellvann, jobbet vi tett sammen med å målrette både søkeannonser i Google søkeresultatet og RDA (Responsive Display Ads). Etter kun én måned med annonsering økte henvendelsene på siden med hele 142%!