Antall henvendelser økte med 142% på bare én måned med annonsering!
Med mål om å øke antall leads og henvendelser på nettsiden til Fjellvann, jobbet vi tett sammen med å målrette både søkeannonser i Google søkeresultatet og RDA (Responsive Display Ads). Etter kun én måned med annonsering økte henvendelsene på siden med hele 142%!
![](https://solidmedia.no/wp-content/uploads/2022/08/solid-media-temp-12-1024x683.webp)
Utfordring
Fjellvann utvikler nettsider og brenner for å lage gode brukeropplevelser på nett. De tilbyr både oppsett av nettsider og drift. Fjellvann har tidligere prøvd å gjøre digital annonsering selv, men kom til oss fordi de ønsket hjelp med å øke antall leads og henvendelser.
Resultatet
Gjennom målrettet arbeid med både søkeannonser i Google søkeresultatet og RDA (Reponsive Display Ads), økte henvendelsene på siden med hele 142% på kun én måned! Fokuset på digital annonsering har ført til flere leads gjennom alle målte kanaler (telefon, mail og kontaktskjema). Dette, i sammenheng med økt CTR (klikkrate) etter oppstart, viser tydelig at trafikken annonsene har ført til siden er mer relevant.
142%
Flere leads
x2
Klikkrate
"Jobben Solid Media gjør på annonsering er både lønnsom og oppleves som strukturert og gjennomtenkt. Dette gjør at vi også er trygge på å anbefale våre egne kunder til å bruke dere. Dere har et hyperfokus på håndfaste resultater og lønnsomhet uten noe tull, det gjør at jeg føler meg ivaretatt som kunde og trygg på samarbeidet videre.”
![](https://solidmedia.no/wp-content/uploads/2022/08/daniel-removebg-preview-1.webp)
Daniel Granlund
Kundeansvarlig & Partner
![](https://solidmedia.no/wp-content/uploads/2022/08/fjellvann-logo-1.webp)
![](https://solidmedia.no/wp-content/uploads/2022/08/solid-media-temp-2-1024x683.webp)
Hva vi gjorde/løsning
Vi valgte å kjøre to typer annonser for Fjellvann. Søkeannonsene ble brukt for å annonsere for alle tjenestene de tilbyr, med mål om å treffe de som søker aktivt, men som ikke nødvendigvis visste om Fjellvann fra før. I tillegg brukte vi RDA-annonser (Responsive Display Ads) for å markedsføre den spesifikke tjenesten “nettside på én dag”. Denne skiller seg mer ut i markedet, og var derfor super å annonsere for med displayannonser.
Denne strategien, i tillegg til et fantastisk samarbeid, resulterte i en skyhøy økning av leads på kort tid!
Denne strategien, i tillegg til et fantastisk samarbeid, resulterte i en skyhøy økning av leads på kort tid!
Kundecaser
Hvis du likte denne, komme du til å elske disse
DNV
Med et mål om å tiltrekke seg de beste talentene innen programmering og IT til stillingene “Digital summerjobs”, bisto vi DNV med å utvikle og designe annonser som snakket direkte til målgruppen. Strategien fungerte godt, og resulterte i 300 relevante søknader og ansettelse av hele 29 personer!
Motek
Motek tok kontakt med oss da de ønsket å øke salget på motek.no, og generelt skape større synlighet og tilstedeværelse på nett. Gjennom samarbeidet har Motek opplevd økning i salg på nett, mer trafikk inn til nettsiden og bredere synlighet blant målgruppen.