Google Ads

Ønsker du å skape mer trafikk til nettsiden din og bli mer synlig på nett? Da er annonsering gjennom Google Ads løsningen. Vi i Solid Media er spesialister innenfor alle kategoriene innenfor Google Ads.

Hva er Google Ads?

Google Ads er Googles annonsesystem og består av fire kategorier: Google Søk, Google Display, Youtube(Video) og Google Shopping. Annonsering gjennom disse kanalene gjør det mulig for bedrifter å nå ut til de riktige menneskene til riktig tid, og dermed tiltrekke flere potensielle kunder.

Hva kan din bedrift få ut av Google Ads?

Nedenfor har vi inkludert de 3 viktigste konkurransefordelene din bedrift kan oppnå ved å annonsere på Google Ads.

1 – Umiddelbare resultater, full kontroll og kanalvalg

Fordelen med Google Ads er mange, men hovedpoenget er at med google ads kommer man raskt opp, allerede etter dag 1 vil man starte å få potensielle kunder inn på siden. Der SEO er et langsiktig prosjekt er Google Ads den perfekte partneren. Her kan man betale seg til å dukke opp på de fleste søkeord som er relevante for deg. Vi opplever at kunder som ikke er synlig med betalt søk mister mye av trafikken til konkurrenter som allerede bruker google ads. Men Google Ads er også mye mer en bare søkeannonser. Du kan bygge merkevare kjennskap gjennom display og youtube. Du kan markedsføre dine produkter gjennom google shopping og alt kan bli sporet ved hjelp av konverteringssporing og google analytics. 

2 – Høy ROI på investeringen

Med Google Ads kan man legge seg på det kostnadsnivået som er optimalt for din bedrift. Vi i Solid Media kan hjelpe deg finne balansen som passer deg. Vi vet også hvilke keywords som bør satses på, hvilke kanaler som er riktig og kan hjelpe deg sette opp sporing slik at alt kan bli målt.

3 – Større bevissthet rundt din merkevare

Mange henvendelser vi får går på kunder som har en god idé eller et nytt produkt. Som gjerne ønsker å markedsføre seg selv gjennom google søk. Men ofte kan det være at produktet, butikken eller løsningen ikke har noe er kjent nok til å fange opp søk. Vi kan hjelpe deg ved å bruke Google Display, Youtube eller Sosiale medier til å øke kjennskapet til produktet.

Samtidig så er det viktig for kunder som allerede selger produkter med et høyt behov, å skille seg ut fra konkurrentene. I hvert fall være synlig blant alle andre som annonserer på Google ads. Vi i Solid Media er eksperter på å vite hvilke ord vi skal by på, samt hvor mye vi skal by. Havner man under de 3 første resultatene på google vil trafikken minske eksponensielt, og man skal ikke lenger en top 6 før man begynner å være urelevant. Med google ads kan vi sikre deg en plass på top 3. 

Hvilke annonsesystem skal jeg velge?

Som nevnt tidligere består annonsesystemet til Google av fire hovedkategorier. Nedenfor kan du lese hvilke som er rett for deg som kunde.

Google søk – Annonsering i søkefeltet på Google

Når man søker etter forskjellige varer og tjenester, vil Google vise annonser tilpasset søket gjennom å bruke nøkkelord og keywords. I Solid Media identifiserer vi nøkkelordene med målsetning om å oppnå en positiv ROAS (Return on Ad spend). Ved oppstart av Google Ads setter vi opp en Google Ads konto for din bedrift med alle relaterte søkeord som struktureres etter Googles best practice. Hvor mye hver annonse koster varierer, Google bruker Real time Bidding, der man byr på hvert enkelt søk. Vi bruker enten en manuell budgivning strategi, eller algoritmer som bestemmer hvor mye vi skal by.

Google Display – Googles egen bannerannonsering

Gjennom Google sitt display nettverk har vi mulighet til å vise annonser som dekker over 90% av personene på internett. Eksempler på noen kjente nettverk hvor vi kan annonsere gjennom Google Display nettverket er tv2.no, dagbladet.no og alle A-media’s nettverk. Vi kan også velge hvilke nettverk man ikke ønsker å vise annonser på, gjennom en ekskluderingsliste. Solid Media har en ekskluderingliste som inneholder flere tusen nettsteder som har sensitivt innhold. Google display annonsering gjør det mulig å segmentere etter kjønn, interesser, kjøpsadferd, inntekt, lokasjon ned til 1 km radius rundt en adresse og remarketing. Gjennom remarketing kan man nå ut til personer som tidligere har besøkt eller foretatt en handling på nettsiden din, hvilket gjør det mulig å nå ut til personer som allerede har vist interesse for tjenestene eller varene du tilbyr. Dette gjør at du kan øke merkevarebevisstheten blant målgruppen din.

Google Shopping – Produktet alle nettbutikker må ha

Denne annnonsesystemet er en prissammenligningstjeneste med enorm mulighet for eksponering. Google Shopping annonser består av et bilde som viser produktet ditt, samt tekst som inneholder info om pris, butikk og produktinfo. Solid Media oppretter annonser for din bedrift som vises på Google der dine fremtidige kunder søker på varene og tjenestene dine. 

Vi hjelper deg med oppsett av Google Merchant Center og import av product feed, før vi jevnlig optimaliserer kampanjen for at du skal få et høyt volum av trafikk, av de riktige kundene.

Youtube – Annonsering på en av internettets mest besøkte sider

Gjennom google ads kan man annonsere med videoer, eller bilder på denne plattformen. Youtube tilbyr en unik mulighet for målretting, fordi man kan rette annonsene mot spesifikke youtube kanaler, interesser eller videoer. Youtube har også de samme mulighetene for segmentering når det gjelder alder, geografi og inntekt som resten av Google Ads produktene.

Slik leverer vi Google Ads for våre kunder

Det hele startet med et oppstartsmøte med en av våre digitale rådgivere som avdekker hvilke annonsetyper som passer for deg og din bedrift. Vi setter så opp samtlige konto og nødvendige kampanjer. Vi måler alt av trafikk og brukerdata for å optimalisere annonseringen løpende gjennom hele samarbeidet, uansett hvilke Google Ads produkter du har kjøpt av oss. Vi bruker Google tag-manager og Google Analytics til å måle effekten av markedsføringen som gjennomføres. Det betyr at alt av handlinger på din nettside vil bli sporet og analysert, slik at vi og du som kunde hele tiden har oversikt over om man faktisk tjener penger på markedsføringen. Konverteringssporing blir satt opp for alle kundene som ønsker dette. Når det gjelder konverteringer skiller vi mellom myke og harde konverteringer. Harde konverteringer er ofte konverteringer som gir penger i kassen eller et lead som kom inn, mens myke konverteringer er kunder som har gjort en handling som å lese en artikkel, være på siden i over 3 minutter eller besøkt 5 undersider. Resultatene oppnådd gjennom annonseringen vil hver måned bli vist i en rapport som gjennomgåes med din rådgiver.

Solid Media er Google Premier Partner, den høyeste partnerstatusen man kan oppnå som byrå hos Google og vi er spesialister på Søk, Youtube, Display og Shopping. Googles premier partnere er under kontinuerlig evaluering av Google, hvilket gjør at vi må opprettholde et høyt nivå på alle våre kunder, samtidig som vi må gjennomgå sertifiseringer hvert år. Vi må også følge visse retningslinjer for rapportering og innsyn. Som premier partner har vi dedikerte personer i Google som bistår oss ved behov og vi er også første prioritet på all ny informasjon, som gjør at vi får tilgang til å prøve ut nye produkter.

Hvorfor jobber ikke flere med Google Ads?

Det lurer vi også på! Vi anbefaler Google Ads til alle, både store og små bedrifter. Da sikrer man en plass i det øvre sjiktet av resultater på Google, og flere potensielle kunder ser deg. Via Google Ads kan du synliggjøre undersider på hjemmesiden din, ikke bare forsiden. Hvis du er en bedrift som tilbyr diverse tjenester, kan vi ha spesifikke annonser for hver av disse tjenestene, som tar brukeren som klikket på annonsen direkte til siden om denne spesifikke tjenesten. Når brukere tas direkte til landingssiden som omtaler tjenesten eller produktet fungerer annonsene bedre, og det er større sjanse for å konvertere den besøkende fra potensiell kunde til kunde. Det er viktig for oss at kundene våre opplever en god ROI, derfor måles og rapporteres alt vi gjør til deg som kunde hver måned. Gjennom gjensidig lønnsomhet kan vi vokse sammen!

Hvor mye koster Google Ads?

Google Ads koster det du vil at det skal koste. Det er helt opp til deg om hvor mye du ønsker å bruke, men vi har anbefalinger på budsjett i forhold til hvilken bransje du er i. Noen kunder velger en lønnsomhetsmodell, som går ut på at man må ha en hvis inntjening per annonsekrone, som da gir et ubegrenset budsjett så lenge man tjener det inn, mens andre har et fast budsjett i måneden. Våre kunder bruker alt fra 3000 kr til 500 000 kr + i måneden. Vi opererer med faste priser og fakturerer ikke timer, så hos oss får du ingen overraskelse når fakturaen kommer.

Google Ads for nettbutikker

Vi har en egen strategi for nettbutikker, hvor Google Shopping er i fokus. Google Shopping blir satt opp for alle produktene i nettbutikken. Gjerne med en automatisk feed som oppdateres når man gjør endringer i sin nettbutikk. Dette sikrer at vi alltid har oppdaterte priser i våre kampanjer. Vi jobber tett med kampanjene for å passe på at ROAS ligger på et ønsket nivå. 

Ønsker du hjelp med Google Ads?

Synes du Google ads tjenestene høres spennende ut? Vi vil gjerne ta en prat med deg om ditt potensiale for vekst, og hvordan vi kan skape gode resultater for din bedrift. Ta kontakt med oss i dag på 21 42 42 80 for uhøytidelig prat!

Vil du vite mer?

FINN OSS

Akersgata 5

RING OSS

21 42 42 80

Jeg bekrefter at jeg har lest og godtatt Solid Media sin personvererklæring
Jeg vil gjerne motta nyhetsbrev

Jeg bekrefter at jeg har lest og godtatt Solid Media sin personvererklæring