Google annonsering

Vi hjelper deg med å oppnå effektive og målbare resultater med Google annonsering. Dette gjør vi gjennom annonsesystemet Google Ads. Ved å bruke Google Ads kan du annonsere i Google søk, Google Display, Google Shopping og på Youtube. Dette er kanaler hvor din bedrift kan nå ut til millioner av brukere. Annonsesystemet gjør det mulig å nå ut til egendefinerte målgrupper til riktig tid, og dermed øke salg av varer og tjenester.

Hvorfor bør din bedrift annonsere gjennom Google Ads?

Din bedrift burde annonsere gjennom Google Ads for å få effektive og målbare resultater, gjennom skreddersydd annonsering tilpasset din bedrift og din målgruppe.

Med annonsering i Google Ads betaler du bare for resultater. Det vil si at du betaler bare om noen klikker på annonsen og besøker nettstedet ditt. Med Google Ads viser du annonsen din til ønsket målgruppe som du vet at er interessert i det du tilbyr. Du velger selv hvilke resultater som er viktige for deg, til det markedsbudsjettet som passer deg.

Om nettsiden din havner under de tre øverste annonsene i søkeresultatet på Google vil trafikken minske betraktelig. Det er derfor viktig å være synlig øverst for å ikke miste trafikk til konkurrenter.

Hva er Google Ads?

Google Ads er samlebetegnelsen på Googles annonsesystem og består av Google Søkeannonsering, Google Display, Youtube og Google Shopping. Annonsering gjennom disse kanalene gjør det mulig for bedrifter å nå ut til riktig målgruppe til riktig tid, og dermed tiltrekke seg flere potensielle kunder.

Hvordan jobber vi med Google annonsering?

Vi er en samarbeidspartner som tilpasser annonseringen ut fra dine forretningsmål, og kommer med anbefalinger for at din bedrift skal få mest ut av annonseringen.
Sammen kommer vi frem til hvilke annonseringskanaler som er best for din bedrift.

Vi analyserer trafikk og brukerdata underveis for å kunne optimalisere annonsene slik at du oppnår lønnsomme resultater. Hver måned får du resultatene presentert i en rapport, som gir oversikt og kontroll over resultatene annonseringen har gitt.
For å måle effekten av markedsføringen og spore konverteringene benytter vi Google Tag Manager og Google Analytics. Dette gjør vi for å skaffe innsikt om hvilke kanaler og annonser som generer konverteringer.

Google Ads gjør det mulig for bedrifter å legge seg på et kostnadsnivå tilpasset deres markedsbudsjetter. Våre rådgivere anbefaler et passende budsjett til å starte med, basert på målsetningen med annonseringen enten det er mer synlighet, flere leads eller økt salg.

Våre eksperter har innsikt i hvilke annonsetyper som er passende for å skape best mulig resultater og oppnå høyest mulig ROI (Return on investment). Gjennom gjensidig lønnsomhet kan vi vokse sammen.

Hvem vi hjelper

Vi anbefaler annonsering gjennom Google Ads til alle bedrifter og nettbutikker som har en nettside av kvalitet. Uavhengig av bransje og størrelse på selskapet.

Hva koster Google Ads?

Hvor mye hver annonse koster varierer og Google bruker Real time Bidding, der man byr på hvert enkelt søk. Vi bruker enten en manuell budgivnings strategi, eller algoritmer som bestemmer hvor mye vi skal by.

Hvilken type Google annonsering er riktig for din bedrift?

  • Google søkemotorannonsering: Annonsering i Googles søkefelt

    Når noen gjør et søk i søkemotoren vil Google vise søkeannonser øverst i resultatet tilpasset personens søk. Ved oppstart av søkemotorannonseringen setter vi opp en Google Ads konto for bedriften med alle relaterte søkeord som struktureres etter Googles “best practice" og målsetningen om å oppnå en positiv ROAS.

    Søkemotorannonsering gjør at bedrifter kan betale seg til en plass øverst i søkeresultatet til Google på valgte søkeord. Med søkeannonsering kan du synliggjøre undersider på hjemmesiden din, ikke bare forsiden. Hvis du er en bedrift som tilbyr diverse tjenester, kan vi lage annonser for hver av disse tjenestene som linker direkte til siden om denne spesifikke tjenesten. Når brukere tas direkte til landingssiden som omtaler tjenesten eller produktet, fungerer annonsene bedre og det er større sjanse for å at den besøkende gjør en handling, også kalt konvertering.

  • Google Display: Googles egen bannerannonsering

    Med Googles displaynettverk kan du vise bannerannonser til over 90% av personene på internett. Eksempler på noen kjente nettverk hvor vi kan annonsere er tv2.no, dagbladet.no og alle A-media’s nettverk. Vi kan også velge hvilke nettverk man ikke ønsker å vise annonser på, gjennom en ekskludering liste som inneholder flere tusen nettsteder som har sensitivt innhold.

    Google display annonsering gjør det mulig å segmentere etter kjønn, interesser, kjøpsadferd, inntekt, lokasjon ned til 1 km radius rundt en adresse, samt å benytte remarketing. Gjennom remarketing kan vi nå ut til personer som tidligere har besøkt eller foretatt en handling på hjemmesiden din, som gjør at det ofte er større sjanse for at de vil foreta en konvertering.

    Les mer om bannerannonsering her.

  • Google Shopping - Produktet alle nettbutikker må ha

    Google Shopping Ads er annonseformatet som lar nettbutikker markedsføre sine produkter, og tilgjengeliggjør all relevant produktinfo slik at det er enkelt for kunden å sammenligne produktene med andre tilbydere.

    Annonsene består av bilder som viser det aktuelle produktet, samt tekst som inneholder informasjon om pris, butikk og produktinfo. Vi utvikler annonser for din bedrift, som deretter vises på Google der fremtidige kunder søker etter produktene du tilbyr.

    Les mer om Google Shopping her.

  • Youtube: Annonsering på en av internettets mest besøkte sider

    Gjennom YouTube annonsering har vi mulighet til å bruke både videoannonser og bildeannonser i annonseringen. Plattformen tilbyr en unik mulighet for målretting, fordi annonsene kan rettes mot spesifikke YouTubekanaler, interesser eller videoer.

    Mulighetene for segmentering er de samme som resten av annonseformene Google Ads tilbyr, hvilket betyr at du eksempelvis kan segmentere på alder, geografi og inntekt.

    Les mer om Youtube annonsering her.

Vi er Google Partner

Vi er sertifisert Google Partner, som betyr at vi er spesialister på alle kategoriene innenfor Google Ads. For deg som kunde av oss betyr det at vi opprettholder et høyt nivå på annonseringen, oppfølgingen vi gir og prosessene vi bruker.

Vil du vite mer?

Kontakt oss for en uforpliktende prat og hør hvordan vi kan hjelpe deg med Google Ads!

Prinsensgate 22, 0157 Oslo