Satset på digital markedsføring - økte salg og synlighet på nett

Motek tok kontakt med oss da de ønsket å øke salget på motek.no, og generelt skape større synlighet og tilstedeværelse på nett. Gjennom samarbeidet har Motek opplevd økning i salg på nett, mer trafikk inn til nettsiden og bredere synlighet blant målgruppen.

Utfordring

Motek har 60-års erfaring som byggeindustriens samarbeidspartner, og er leverandør av verdensledende verktøy, festemidler og tjenester av høy kvalitet. De tilbyr flere av de mest kjente merkevarene i verden, som Hilti, Festool og Bostitch, innenfor næringsbygg, installasjon, trebygg og anlegg. Motek kom til oss fordi de ønsket økt salg i nettbutikken og større synlighet på nett.

Resultatet

Samarbeidet resulterte i økt salg, mer trafikk på siden og større synlighet blant målgruppen. Dette fikk vi til ved å jobbe strategisk med organisk synlighet gjennom SEO, og ved å annonsere på relevante søkeord og søkefraser med Google Ads.

Hva vi gjorde/løsning

For å nå målet til Motek la vi et løp for eksisterende kunder, men også for de som ikke søkte direkte etter Motek - men heller produktene de tilbyr. I tillegg til søkeannonsering og SEO, var en del av suksessfaktoren for å nå målgruppen bruk av remarketing og DSA (Dynamic Search Ads). Som en merkevarebyggende aktivitet satte vi også i gang med RDA (Responsive Display Ads), som er en form for bannerannonsering.

Gjennom samarbeidet har vi benyttet en kombinasjon av push og pull markedsføring for å synliggjøre Motek blant størst mulig andel kunder og potensielle kunder. Vi har også kombinert en always-on strategi med ulike relevante kampanjer i løpet av året, som Black Friday, med ekstra fokus på spesifikke produkter.
Kundecaser

Hvis du likte denne, komme du til å elske disse