Merkelojalitet

Lær om merkelojalitet: oppdag hvordan kvalitet og opplevelse trumfer prisen, og hvordan din bedrift kan bygge sterkere bånd med kunder!

Hva er merkelojalitet?

Merkelojalitet handler om hvor lojale kunder er til et spesifikt merke over tid. Merkelojalitet er basert på kundens persepsjon av merket. Det vil si, hvordan kunder ser på et merke, hva de tenker om det og hvilke opplevelser de har med det.

Merkelojale kunder har tillit til at et spesifikt merke leverer høyere kvalitet og service enn andre, uavhengig av prisen.

Hvordan bygge merkelojalitet?

For å bygge merkelojalitet er det en rekke ting en bedrift bør tenke på. Det viktigste er at varen eller tjenesten de leverer har høy kvalitet. Dette er det viktigste for kunder uavhengig av prisen. Bedriften må også sørge for å skape positive opplevelser for kundene sine gjennom kundeservice. Til slutt er det lurt å ha lojalitetsprogram og tilby fordeler for lojale kunder. Dette kan bidra til å styrke forholdet og oppmuntre til gjentatte kjøp.

For mer info om hvordan bygge merkelojalitet, les inbound marketing guiden her: