Annonsering i sosiale medier
Ved å annonsere i sosiale medier eksponerer du varer og tjenester til en målgruppe som ønsker å bli underholdt og inspirert. Dette krever god kjennskap til publikummet ditt og hva de liker av innhold. Om du ønsker å øke synligheten til bedriften din for å skape verdi, eller trafikk gjennom bruk av sosiale medier, kan våre spesialister hjelpe deg.
Hvorfor bør din bedrift annonsere i sosiale medier?
1. Økt relevant trafikk
Gjennom markedsføring i sosiale medier er det mulig å nå et bredt, men målrettet publikum med tilpasset budskap. Dette øker sjansen for å oppnå økt og mer relevant trafikk til din nettside.
2. Merkevarebygging
Sosiale medier egner seg godt for merkevarebyggende markedsaktiviteter ved å skape engasjement og oppmerksomhet.
3. Konkret segmentering
Markedsføring gjennom sosiale medier lar bedrifter spisse budskapet mot et nøye målrettet publikum. Du kan nå ut til riktige personer basert på følgende segmenteringsmuligheter:
- Demografi (kjønn, alder)
- Geografi (Land, fylke, by)
- Atferd
- Interesser
Dette gjør at bedrifter kan skape relevant innhold for sin målgruppe, og det er lettere å treffe de som faktisk er interessert i det du har å tilby.
Hva er sosiale medier?
Sosiale medier omfatter de sosiale kanalene Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og Linkedin. Kanalene blir brukt for å dele, engasjere og inspirere andre med innhold, og er svært nyttige for bedrifter når de skal gjøre et produkt eller tjeneste kjent blant målgruppen.
Hvilke sosiale medier er riktig å bruke for min bedrift?
Lurer du på hvilke kanaler du skal prioritere av Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok eller Linkedin? Vi hjelper til med å valg av kanalmiks for å få frem budskapet ditt. Ta kontakt med oss og hør hvordan vi kan skape lønnsom kreativitet sammen.
Facebook og Instagram annonsering
Om du vil nå ut til spesifikke personer med visuell bildedeling er dette et godt kanalvalg.
Facebook og Instagram har millioner av brukere hver dag, og har et stort potensiale for å treffe de riktige menneskene gjennom svært målrettet segmentering. Gjennom plattformene kan annonsører benytte seg av bilde og videoannonser, samt annonser for kjøp i nettbutikker. Dette gjør gjør at både store og små bedrifter kan lykkes med annonsering på Facebook og Instagram.
LinkedIn annonsering
Treff beslutningstakere i B2B ved å annonsere på LinkedIn.
Dette er den største plattformen for profesjonelle nettverk, og plattformen bruker medlemsprofilene til brukerne sine for målretting. Dette gjør det mulig å målrette annonsene svært nøyaktig basert på:
- Jobb (tittel, stilling, funksjon)
- Bedrift (navn, størrelse, industri)
- Skole (hvilken skole, studiegrad, studiefelt)
Snapchat annonsering
Dette er kanalen for å nå den yngre målgruppen. På Snapchat kan man annonsere gjennom Snap Ads, Geo-filter og Lenses. Siden en stor andel av Snapchat-brukerne er mellom 18 og 29 år, er det gode muligheter til å nå den yngre målgruppen. Snapchat er en kreativ kanal, og det er tilrettelagt for å skape engasjerende og kreativt innhold.
Annonsering på TikTok
TikTok er en velegnet markedsføringsplattform for video. På TikTok er videoformat det som gjelder. Videoer med lyd og tekst har et høyt nivå av engasjement og gir gode muligheter for annonser med visuelle virkemidler. Her treffer du også en yngre brukergruppe.
Slik leverer vi annonsering i sosiale medier for våre kunder
Målsetting og strategi
Første steg i prosessen er en gjennomgang med din rådgiver, som skal følge deg løpende gjennom hele samarbeidet. Vi gjør en kartlegging for å komme frem til hvilken type annonsering som er riktig for at din bedrift skal nå sine mål, deretter blir en strategi utarbeidet i tråd med dette.
Innsikt og oppsett
Vi er opptatt av å gjøre oppsettet av annonseringen grundig og bruker alltid mye tid på det, for å få et godt utgangspunkt for å skape resultater videre. Derfor trenger vi så mye relevant informasjon og innsikt som mulig om bedriftens virksomhet. og deres produkter eller tjenester. Når avtalen er på plass og strategien er lagt, sørger din rådgiver for å få samlet inn all relevant informasjon fra dere, for at vårt produksjonsteam kan gå i gang med konto og annonse-oppsett, samt design av annonser om det er ønskelig.
Annonsering og optimalisering
Så fort våre eksperter er ferdig med oppsett av annonseringen, går vi live. Deretter starter arbeidet med den løpende optimaliseringen for å sørge for at din bedrift får utbytte av markedsføringen måned for måned.
Løpende optimalisering vil si at våre eksperter jevnlig jobber med annonseringen, og gjør nødvendige endringer for at din bedrift skal oppnå sine mål.
Rådgivning og rapportering
Vi ønsker å gi våre kunder transparens gjennom hele samarbeidet. Derfor er det viktig for oss å opprettholde en høy kvalitet, hva gjelder oppfølging og rapportering av resultater for å skape et god samarbeid. Hver måned vil resultatene oppnådd gjennom annonseringen sammenfattes i en rapport og gjennomgåes med deg av din rådgiver. På den måten har du som kunde alltid oversikt over hva markedsføringen genererer, og vi kan løpende endre strategi om vi ser at noe ikke fungerer.
Hva koster annonsering i sosiale medier?
Bedrifter vi har levert annonsering i sosiale medier for
Vi har levert annonsering i sosiale medier for B2B og B2C bedrifter i mange ulike bransjer og størrelser. Les mer om hvordan vi har hjulpet bedrifter med annonsering i sosiale medier i våre kundecaser.
Ønsker du hjelp med annonsering på sosiale medier?
Synes du annonseringer på sosiale medier høres spennende ut? Da tar vi gjerne en prat med deg om ditt potensiale for vekst, og hvordan vi kan skape gode resultater for din bedrift.
Prinsensgate 22, 0157 Oslo