SEO-Konkurrentanalyse

Skulle du ønske at du visste hva dine potensielle kunder søker etter i Google? Med en søkeordsanalyse kan vi kartlegge hva de søker etter. Så kan du, eller vi optimaliserer innholdet på siden for å møte deres behov.

Hvorfor trenger din bedrift en SEO-konkurrentanalyse?

En konkurrentanalyse kan kjøpes individuelt eller fås som en del vår grunnpakke SEO Grunnmur. Analysen vil fortelle deg hvordan du kan forbedre nettstedet ditt. Ved å samle inn informasjonen om konkurrentene vil du kunne analysere hva de gjør bedre, og bruke denne informasjonen til din fordel ved å ligge et skritt foran.

Hvor er det vi starter?

Vi starter med å se på den eksisterende organiske synligheten til din nettside. Dette gir oss et bra utgangspunkt for hele analysen. Vi utfører deretter en overordnet søkeordskartlegging for å sikre at vi har identifisert samtlige av relevante søkefraser som målgruppen din bruker. Med bakgrunn i disse funnene kan vi identifisere hvilke nettsider som er deres største konkurrenter på det organiske søket.

Slik lager vi våre konkurrentanalyser

Her ser du en at det er en rekke forskjellige parametere som vi kartlegger. Basert på våre funn vil vi konkretisere hvilke tiltak som kunden bør gjøre for å lykkes med sin SEO-satsning. Alt dette sammenfattes i en presentasjon som vi går gjennom med kunden. Analysen inkluderer også tilbudsforslag for hvordan vi som samarbeidspartner ser for oss å styrke den organiske satsning fremover.

  • Nettsidestørrelse

  • Sideoppbygging: Hovedkategorier, underkategorier og produkter

  • Teknisk SEO Score

  • Kvalitet og mengde av innhold

  • Topp 3, 5 og 10 rangeringer på relevante søkeord

  • Lenker til nettsiden

  • m.m.

Ønsker du en uforpliktende konkurrentanalyse for din bedrift?

Vi har god erfaring med SEO-konkurrentanalyser for bedrifter innen ulike bransjer. Vi vil gjerne ta en prat med deg om ditt potensiale for organisk vekst, og hvordan vi kan skape gode resultater for din bedrift.

Prinsensgate 22, 0157 Oslo